Matematyka to dla jednych interesujący i angażujący przedmiot, a dla drugich wyzwanie pełne trudności. Choć dziedzina ta nie należy do najłatwiejszych, to warto uczyć się tego przedmiotu. Jaki jest klucz do tego, aby lekcja matematyki dawała uczniom jak najwięcej efektów?
Ireneusz Czyżewski, wieloletni nauczyciel matematyki, trener skutecznych metod uczenia się, a teraz także Ambasador serii podręczników do matematyki Wydawnictwa MAC Edukacja, stawia na poznawanie matematyki poprzez jej doświadczanie. – Dawniej, za moich czasów mówiło się o zasadzie „trzech z”: zakuć, zdać, zapomnieć. Ja chce to zamieniać na coś innego, na: zobacz, zrozum, zapamiętaj. Poprzez doświadczenie nauka matematyki staje się dla ucznia fajną przygodą – mówi Ireneusz Czyżewski.
Podręcznik wspiera pracę nauczyciela, ale jest on tworzony przed wszystkim dla ucznia. Praca razem z nim, także ta poza szkolną salą, również może prowadzić do doświadczania matematyki – Uczeń powinien chcieć wziąć go do ręki. Powinien być ciekawy graficznie, cieszyć oko. To pierwszy krok do tego, aby uczeń, chciał zobaczyć, co czeka go dalej. A tam powinny czekać na niego przystępnie wytłumaczone treści, tak aby nie miał problemów z ich zrozumieniem – podkreśla nauczyciel.
Otwórz się na doświadczanie i poznaj serię podręczników do matematyki na: https://www.mac.pl/szkola-podstawowa/matematyka